Kundservice

Kundservice

E-post: kundservice@skapamer.se

Telefon: 044-590 71 70

Öppettider kundservice:

Mån-Fre: 08.00-15.00

Lör-, sön- & helgdag: stängt.

 

Vanliga frågor & svar

Beställning & Betalning

När kommer min orderbekräftelse?

Orderbekräftelsen skickas till den e-postadress du angivit direkt efter slutfört köp. Skulle din orderbekräftelse inte dyka upp är det viktigt att du kontaktar kundservice på telefon 044-590 71 70 eller e-post. Du kan även dubbelkolla så att bekräftelsen inte hamnat i skräpposten.

När får jag min faktura?

Om du har valt att betala med faktura skickas den ut till din e-postadress i samband med leveransen. Om du ej fått din faktura så kan du gå in på Mitt Klarna för att hämta den där. Har du ytterligare frågor rörande din faktura, kontakta då Klarnas kundservice för hjälp på 08-12012010, då dem har hand om samtliga våra betalningar.

Öppet köp

Du har alltid ångerrätt på 30 dagar från det att du mottagit dina varor när du handlar hos oss. Portot för retur bekostas av dig som konsument. Läs mer under "Hur returnerar jag en vara?".

Köpvillkor

Fullständiga köpvillkor kan du hitta här.
Läs gärna genom nödvändig information innan ni kontaktar oss.

Ändring utav order?

Om du vill ändra något i din order så går det bra, så länge paketet inte hunnit packas av oss. Kontakta oss här och skicka in din förfrågan.

Delleverans

I fall där en eller flera varor inte finns på lager som du beställt, så inväntar vi vanligtvis samtliga varor innan skick. Vi kan dela upp din beställning och göra en delleverans om du önskar. Överstiger beloppet på din beställning 800kr så tar vi ingen extra avgift, annars så ligger denna extra fraktavgift på 39kr.
Kontakta oss via mail

Kan man handla direkt på ert lager?

Tyvärr har vi ej möjligheten att erbjuda försäljning eller att titta på varor på vårt lager,
då vi hela tiden jobbar för fullt med att hantera och skicka ut de webbordrar som kommer in.

Retur & reklamation

Hur returnerar jag en vara?

Portot för retur bekostas av dig som konsument.
Returer sänds in till följande adress och märks med ordernummer samt avsändare:

Skapamer e-handel Norden AB (observera att vi inte har möjlighet att ta emot kunder på vårt lager)
Karpalundsvägen 39
291 61 Kristianstad

Lägg gärna ner en lapp i paketet där ordernummer angivs - följesedel eller kopia på denna går också bra. Om du handlat mot faktura är det bra om du antingen skjuter upp förfallodatumet själv via Mitt Klarna eller om du pausar fakturan. Du kontaktar då Klarna via telefon på 08 - 120 120 10 så hjälper de dig med detta. En kreditering sker därefter. Mer information hittar du under Leverans & Retur.

När hanteras en retur/reklamation?

Så fort vi hanterar paketet så meddelar vi dig via din e-post du angivit i beställningen. Hanteringstiden kan variera, men räkna med ca 10 arbetsdagar.
Vi krediterar därefter betalningen hos klarna

Hur reklamerar jag en skadad vara?

Vid en reklamation så behöver du kontakta kundtjänsten. Har du möjlighet så skicka en eller flera bilder på den skadade produkten till våran e-post: kundservice@skapamer.se och ange att det är en reklamation samt beskriv problemet du upplevt med varan. Vi återkommer därefter med vidare instruktioner.

Om du handlat mot faktura är det bra om du antingen skjuter upp förfallodatumet själv via Mitt Klarna eller om du pausar fakturan. Du kontaktar då Klarna via telefon på 08 - 120 120 10 så hjälper de dig med detta.
 

Övriga frågor

Vad innebär "tillfälligt slut hos leverantör"? När får jag varan om jag beställer den?

I många fall står det ett beräknat leveransdatum på sidan.
Detta datum är endast preliminärt och leverans kan ej garanteras tills dess, i värsta fall kan det komma att ändras.
Står leveranstid som okänt så har leverantören ej kunnat uppge när produkten kommer finnas tillgänglig igen
och vi kan i dessa fall dessvärre ej svara på när produkten i fråga kan levereras.

Skapamer e-handel Norden AB
Karpalundsvägen 39, 
291 61 Kristianstad
Sweden

Organisationsnummer 556795-1164